Thesis: Multimedia data handling from drones and rovers

Drone icon Multimedia data handling from robots (drones/rovers)

In the context of the research activities of the Internet Media Group in collaboration with the PIC4SeR center (https://pic4ser.polito.it), we are looking for master thesis students interested in studying and implementing systems that can efficiently handle multimedia data produced by drones and rovers, to be Cloud icon stored and processed in a public cloud system via API or microservices. For instance, on the cloud side it could be interesting to explore coding optimization procedures for long term data storage, or object/element recognition using publicly available algorithms.  It is also possible to experiment in real scenarios with actual robots.  The activity can be carried out without being physically present on a day-to-day basis at the Politecnico, except when actual experiments with robots needs to be carried out.

Requirements:

• Basic understanding of cloud services
  • Basic knowledge of multimedia data management (images, videos)

If interested, for more information write to: masala at polito dot it

Italian description: Gestione di dati multimediali provenienti da robots (droni/rovers)

Nell’ambito delle attività di ricerca dell’Internet Media Group all’interno del centro PIC4SeR (https://pic4ser.polito.it), si ricercano studenti interessati a studiare e realizzare modalita’ di gestione di dati multimediali prodotti da droni e rovers da immagazzinare e processare in un sistema cloud pubblico tramite API o microservizi. Per esempio, sul lato cloud possono essere effettuate operazioni di ottimizzazione della codifica per storage di lungo termine, o riconoscimento tramite algoritmi gia’ pubblicamente disponibili.  E’ prevista la possibilita’ di sperimentare utilizzando robots reali.  L’attivita’ non necessita di una presenza fisica giornaliera presso il Politecnico se non per effettuare gli esperimenti con i robots.

Requisiti :

• Conoscenza di base di un sistema cloud
  • Conoscenza di base della gestione di dati multimediali (immagini, video)

Se interessati contattare: masala at polito dot it