Thesis: Live Streaming using standard Web technologies

Live Streaming using standard Web technologies

In the context of the research activities of the Internet Media Group concerning processing and transmission of multimedia signals, we are looking for a master thesis student with strong interests in Web technologies such as HTML5, Javascript, WebM etc. to investigate and develop a framework to facilitate live video streaming on any browser without the need of external additions (plug-ins etc). Techniques such as Live HTTP streaming and DASH will be considered and potentially adapted for this purpose.

Requirements:

• Good knowledge of web programming techniques
  • Good ability to use/adapt existing code/libraries/examples as a starting point for the project needs
  • [Optional] Good knowledge of the GNU/Linux environment is appreciated

If interested, for more information write to: masala at polito dot it, servetti at polito dot it

Italian description:

Nell’ambito delle attività di ricerca dell’Internet Media Group riguardo l’elaborazione e la trasmissione di informazioni multimediali, si ricerca uno studente fortemente interessato a tecnologie web quali HTML5, Javascript, WebM ecc. per studiare e sviluppare un framework per facilitare lo streaming video live indipendentemente dal browser utilizzato senza la necessita’ di aggiunte quali plugins ecc. Tecniche come il Live HTTP streaming e DASH s aranno considerate ed eventualmente adattate per questo scopo.

Requisiti :

• Buona conoscenza delle tecniche di programmazione in ambiente web
  • Buona capacita’ di utilizzo/adattamento di codice/librerie/esempi come punto di partenza per gli scopi del progetto.
  • [Opzionale] E’ gradita una buona conoscenza di GNU/Linux.

Se interessati contattare: masala at polito dot it, servetti at polito dot it