Thesis: Multimedia real-time communication chain in C#

csharp_reduced In the context of the research activities of the Internet Media Group, we are looking for a master thesis student interested in adapting already available source code (in C#) developed by the Internet Media Group to create a multimedia (audio/video) real-time communication chain that can perform bandwidth adaptation. The code is already partly available, already in C#, but needs to be made independent from the context in which it has been developed. The activity can be carried out without being physically present on a day-to-day basis at the Politecnico.

Requirements:

• Reasonable knowledge of C#
  • A reasonably good mark in the “Elaborazione e trasmissione di informazioni multimediali” (ETIM, Processing and Transmission of Multimedia Signals) course is appreciated but not mandatory.

If interested, for more information write to: masala at polito dot it Italian description:

Nell’ambito delle attività di ricerca dell’Internet Media Group, si ricerca uno studente interessato ad adattare del codice sorgente (in C#) sviluppato dall’Internet Media Group per create una catena di comunicazione real-time multimediale (audio/video) che puo’ gestire l’adattamento dinamico della banda. Il codice e’ gia’ parzialmente disponibile, gia’ scritto in C#, ma deve essere essere reso indipendente dal contesto nel quale e’ stato sviluppato. L’attivita’ puo’ anche essere svolta senza una presenza fisica giornaliera presso il Politecnico.

Requisiti :

• Conoscenza ragionevole del C#
  • E’ gradito (ma non obbligatorio) aver frequentato con profitto il corso di Elaborazione e Trasmissione di dati Multimediali (ETIM).

Se interessati contattare: masala at polito dot it