Thesis: Performance analysis of HEVC video codec

Performance analysis of HEVC video codec

In the context of the research activities of the Internet Media Group concerning processing and transmission of multimedia signals, we are looking for a master thesis student that will explore the performance of the latest reference software of HEVC Test Model, which is the successor of the AVC (H.264/MPEG-4 Part 10) video codec. The aim is to compare the performance that can be currently obtained by using the various tools included in the HEVC with the ones provided by the AVC video codec.

• Good ability in programming, C and C++ language
  • Knowledge of the architecture of the main video coding standards. Good results in attending the course “Processing and Transmission of Multimedia Signals” (ETIM) is a plus.

For more information please write to enrico dot masala at polito dot it.

Analisi delle prestazioni del codec video HEVC.

Nell’ambito delle attività di ricerca dell’Internet Media Group riguardo l’elaborazione e la trasmissione di informazioni multimediali, si ricerca uno studente interessato a studiare le prestazioni dell’ultimo software di riferimento dell’HEVC Test Model, che e’ il successore dell’AVC (H.264/MPEG-4 Part 10) video codec. Lo scopo del lavoro e’ di confrontare le prestazioni che possono essere ottenute attivando i vari tool inclusi nell’HEVC con le prestazioni ottenibili usando il codec video AVC.

• Buone conoscenze di programmazione, linguaggi C e C++
  • Conoscenze dei principali standard per la codifica video. E’ gradito aver frequentato con profitto il corso di Elaborazione e Trasmissione di dati Multimediali (ETIM)

Per ulteriori dettagli contattare enrico dot masala at polito dot it.