Thesis: Real-time multimedia communications from mobile devices to communication centers

c_sharp2_mini In the context of the research activities of the Internet Media Group concerning processing and transmission of multimedia signals, we are looking for a master thesis student that will work on the implementation of optimized algorithms to enhance the communication between a mobile device and a communication center (e.g., a call center). The aim is to achieve robust voice communication over a wireless channel that may include also other types of data with lower priority (video, virtual environments). The work will be developed in C# and, possibly, exploiting the Unity3D framework (prior knowledge not required). The thesis will be developed in collaboration with external companies.

Requirements:

• Good ability in programming, C and especially C# language
  • Basic knowledge of multimedia coding and transmission standards. Good results in attending the course “Processing and Transmission of Multimedia Signals” (ETIM) is a plus.

For more information please write to enrico dot masala at polito dot it.

Italian description:

Comunicazioni multimediali real-time da dispositivi mobili a call centers

Nell’ambito delle attività di ricerca dell’Internet Media Group riguardo l’elaborazione e la trasmissione di informazioni multimediali, si ricerca uno studente interessato a studiare e realizzare un’implementazione di algoritmi ottimizzati per la comunicazione tramite un dispositivo mobile (smartphone) e un centro di smistamento comunicazioni (es. un call center). Lo scopo finale è quello di avere una comunicazione vocale robusta su un canale di comunicazione wireless che trasporta anche altri tipi di dati con priorità minore (es. video, dati per la creazione di ambienti virtuali). Il lavoro sarà sviluppato in C# e, possibilmente, utilizzando il framework Unity3D (la cui conoscenza non è un requisito per la tesi). L’attività di tesi sarà sviluppata in collaborazione con aziende esterne.

Requisiti:

• Buone conoscenze di programmazione, linguaggi C e specialmente C#
  • Conoscenze di base dei principali standard per la codifica e trasmissione multimediale. E’ gradito aver frequentato con profitto il corso di Elaborazione e Trasmissione di dati Multimediali (ETIM)

Per ulteriori dettagli contattare enrico dot masala at polito dot it.